Dikkat Spora Başlıyorum!

6.jpg

Spor yaşamınızın olmazsa olmazı olsun diyoruz, diyoruz ama hayatta hiç bir disiplin kuralsız olamaz. Doğal olarak FitDünya olarak size spor yapmadan önce, spor esnasında ya da spor sonrasında nelere dikkat etmeniz gerektiğini anlatacağız.

  • İlk olarak spora gitmeden önce yemek yememeye dikkat edin. Bir buçuk saat kadar önce yemeyi kesmeniz gerekmektedir. Çok aç olmanız durumunda lifli ve/veya proteinli gıdalara yönelin.
  • Yaptığınız spor ve nerede yaptığınıza göre ekipman ve kıyafetlerinizi özenle seçmeye çalışın. Rahatlık çok önemlidir. Örneğin dışarıda koşu yaptığınız ayakkabı spor salonunda yaptığınız antrenmana uygun olmayabilir. Terinizi dışarı atan ve vücut ısınızı arttırıp/düşürmeyen giyecekleri tercih edin. Özellikle kapımızı çalan kış mevsiminde koşu yapıyorsanız ayak bileği ve diz kapağınızı vücudunuzun diğer bölgelerinden daha sıcak tutun. Eklem sıvılarınıza zarar verebilirsiniz.
  • Her zaman güzel ve bakımlı görünme isteğinde olamamızda bir sorun yok. Ancak kimi zaman doğal görünüm ile sağlık ve güzelliği yakalarız. Spor yaparken durumumuzda ikinci seçenek olmalıdır. Spor yaparken artan vücut ısımız yüzümüzdeki makyajın cildimize zarar vermesine neden olabilir. Olduğundan daha pürüzsüz gibi görünen bir cilt ya da daha iri görünen gözlerin tatlı hileleri spor sırasında cilt sağlığımızı tehlikeye sokar. Bizden söylemesi…
  • Midemizi boş tuttuk, doğru giyindik, makyajımızı iyice temizledik, cildimiz de nefes alıyor ve spora başladık. Hangi spor ile ilgilenirsek ilgilenelim ilk adımımız bir süre vücudumuzun ısınmasını sağlamalıyız. ilk başta ayıracağımız on beş dakika tüm hayatımız boyunca çekeceğimiz sıkıntılardan bizi kurtarır. Önce ısınalım, sonra esneyelim.
  • Henüz başlayanlar kesinlikle uzman desteği almalıdır. Doğru yaptığınızı düşündüğünüz bir hareketin küçük bir tekniğini kaçırdığınızda sakatlık yaşayabilirsiniz. Vücut potansiyelinizi çok zorlayan hareket ve ağırlıklar yararlı değil zararlıdır. Vücut yağ, kemik, kas oranınızı bilmeden bir rota çizmeniz sağlıksız olacaktır. Her zaman bir bilene danışmak gerekir.
  •  Sporunuzu düzenli yapın. Haftada en üç, en fazla beş gün antrenmanlarınızı önemli gerekçeniz olmadıkça aksatmadan devam ettirin.
  • Set aralarını iki dakikadan fazla tutmamanızı öneririz. Biliyoruz muhabbet tatlı, ama vücudunuzun soğumasını, motivasyonunuzu kaybetmenizi de istemeyiz.
  • Antrenmanınızı pasif esneme hareketleri ile bitirin. Böylece yorulan kaslarınız size ertesi gün ağrı vermeyecektir. Şimdi sıra duşta!
  • Çok enerji harcadınız ve glikojen depolarınız boşaldı. Gün bitmedi, spor ile arttırdığınız endorfin, melatonin, dopamin hormonlarının tadını çıkarma zamanı. O zaman kaliteli karbonhidrat, protein ve vitamin alma zamanı. Bir taze meyvenin yanında, bir kaşık Nat&Nut fıstık ezmenizden almanızı tavsiye ederiz. Size kaybettiğiniz enerjinizi vererek güne aynı kalitede devam etmenizi sağlayacaktır.
Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s